کرکره برقی
دوشنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۷
معرفی انواع کرکره برقی

معرفی انواع کرکره اتوماتیک

کرکره های اتوماتیک مورد استفاده برای درب ها و ورودی پارکینگ‌ ها در انواع مختلف تیغه و ابعاد وجود دارد. رنگ تیغه‌ های مورد استفاده را بر اساس پالت های رنگی محل نصب می توان انتخاب کرد. موتور مورد استفاده معمولا از نوع تیوبلار است مگر که در شرایطی عرض درب های پارکینگ زیاد باشد در این صورت از موتور ساید استفاده می گردد. درب های کرکره پارکینگی انواع، اندازه و شکل‌ های متنوعی دارند که می شود آن ها را به‌ راحتی در مکان‌های مختلف استفاده کرد.

از انواع کرکره برقی می توان به مدل های زیر اشاره کرد:

کرکره های اتوماتیکی پنجره ای

حجم وسیعی از پنجره‌های کرکره‌ای جدید از موتورهای خلاقانه‌ای ساخته شده اند که بدون صدا و بسیار راحت اجرا می‌ شوند و شما می‌ توانید فقط با فشردن یک دکمه از خانه خود محافظت کنید و دیگر لازم نیست برای بالا و پایین بردن کرکره پنجره های خود به سراغ هر کدام از آن ها رفته و به صورت دستی آنها را بالا و پایین نمایید.  

کرکره های اتوماتیکی پارکینگی

از این نوع کرکره ها معمولا می توان در درب پارکینک منازل، درب کابین کامیون ها، آشپزخانه ها، مدارس، انبار ها و غیره از کرکره های برقی و پارکینگی که می تواند به‌ عنوان عایق قوی در برابر باد های شدید و یا بارندگی ‌باشد و از آسیب‌ ها و خسارات جلوگیری کند استفاده شود.

کرکره های اتوماتیکی تجاری

 انواع کرکره های برقی تجاری را می توان در مغازه‌ ها دید که معمولا از کرکره‌های پلی کربنات شفاف استفاده می شود و قابلیت مشاهده از داخل و خارج را دارد و این امر باعث می‌شود که اجناس داخل مغازه در معرض دید قرار بگیرند و فروش و امنیت آن ها بالا برود.

کرکره های اتوماتیکی صنعتی

کرکره های اتوماتیک مورد استفاده در صنایع به دلیل عریض و پهن بودن بودن دهانه باز شونده درب‌ ها و عبور تعداد زیادی وسایل نقلیه سنگین در شبانه ‌روز باید در آن از موتور ساید استفاده شود که دارای قدرت بالایی می باشد و می تواند عملکرد درب را در مدت زمان استفاده به صورت صحیح انجام دهد. همچنین تیغه‌ های مورد استفاده در این نوع کرکره‌ها، باید از انواع سنگین و فولادی باشد که در برابر ضربه و وزش باد شدید مقاوت بالایی داشته باشد.

محاسبه قیمت کرکره های برقی

برای محاسبه قیمت درب مورد سفارش خود باید اندازه های آن را به صورت دقیق در بیاورید که برای این کار اگر درب آهن کشی شده باشد اندازه ها را از روی آن ولی اگر آهن کشی نشده باشد اندازه های آن را از دیواره های اطراف آن که قرار است کرکره برقی در آن نصب شود می توانید بگیرید. ابعادی که قرار است محاسبه نمایید را باید از پروفیل های داخلی و خارجی درب به دست بیاورید.

مناسب ترین قیمت ها برای درب های مختلف و کاربردهای مختفل آن را می توان بر اساس جنس و نوع کارایی آن ها انتخاب کرد. به طور مثال برای یک فروشگاه معمولی بهترین گزینه کرکره های اتوماتیک آلومینیوم سبک و استاندارد است که وزن کمی نسبت به درب های دیگر دارد و برای موتور آن نیز مناسب است که از موتور های تیوبلار استفاده کرد.

انواع تیغه کرکره اتوماتیک

تیغه های کرکره اتوماتیک از لحاظ جنس و نوع با یکدیگر بسیار متفاوتند و هر کدام برای استفاده های مختلفی به کار می روند.

تیغه کرکره اتوماتیک آلومینیوم اکسترود

در این مدل تیغه ها از بیلت های استاندارد آلومینیومی با تکنیک اکستروژه استفاده می شود که ارتفاع آن در سایزهای مختلف و استاندارد 45، 55، 60، 77، 80، 100، 120 میلیمتر وجود دارد که از نوع ۸۰ میلیمتری آن معمولا در نصب در ایران برای نصب کرکره های اتوماتیک استفاده می شود.

تیغه کرکره اتوماتیک دو رو دو جداره

این نوع از تیغه ها به دلیل دو سطح محدب و مقعر در دو سمت آن معمولا تیغه های اتوماتیک دو جداره نامیده می شود. خطوطی که روی سطوح محدب و مقعر وجود دارد را شیار می نامند و تیغه ای که در وسط این دو جدار وجود دارد و آن ها را به هم وصل می نماید را پل می نمایند.

تیغه کرکره اتوماتیک لیبل دار

بعضی از شرکت های تولید کننده تیغه های کرکره اتوماتیک روی تیغه های خود نوارهایی می چسبانند که علاوه بر این که برند تیغه را نمایان می کردند باعث می شد که درب در هنگام حمل و نقل و نصب آن دچار خط و خش نشود که معمولا این تیغه ها را تیغه کرکره اتوماتیک لیبل دار می نامند. با اینکه تفاوت قیمتی ناچیزی که با بقیه تیغه ها دارد اما استفاده از این تیغه استاندارد تر است.

2.7/5 (3 رای)
ارسال نظر
verification
chapta

با عضویت در خبرنامه جدیدترین اخبار برای شماره ارسال می شود